Τρίτη 5 Απριλίου 2016

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Κάθε χρόνο η 2 Απριλίου γιορτάζεται σαν η Μέρα Παιδικού Βιβλίου μια και είναι τα γενέθλια του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Βέβαια δε φτάνει μια μέρα για να διδάξεις ή να μεταδώσεις στα παιδιά λίγη από τη μαγεία των βιβλίων.
Εμείς λοιπόν ξεκινήσαμε μια βδομάδα πιο μπροστά να ασχολούμαστε με το βιβλίο.

Έτσι στην ερώτηση τι ξέρουμε για τα βιβλία οι απαντήσεις ήταν:


Ας ξεκινήσουμε λοιπόν την εξερεύνηση στον μαγικό αυτό κόσμο.

Τα παιδιά διάλεξαν από ένα βιβλίο που τους άρεσε από τη βιβλιοθήκη τους και αφού το είδαν προσπάθησαν να πουν με λίγα λόγια τι νομίζουν ότι λέει. Κατόπιν το ζωγράφισαν και έγραψαν τον τίτλο. Διαλέξαμε 2 από αυτά τα διαβάσαμε. Έτσι κάναμε και την πρώτη μας έκθεση βιβλίων.



Την επόμενη μέρα είδαμε 2 βιντεάκια στο youtube
1. The fantastic flying books of Mr. Morris Lessmore
 https://www.youtube.com/watch?v=m0ReBeGc_IU

Ένα υπέροχο αισθαντικό βίντεο για την αξία των βιβλίων. Όταν τελείωσε τα παιδιά είπαν ότι ήταν τέλειο κυρία!

2. Μπεν και Χόλυ - τα βιβλία
 https://www.youtube.com/watch?v=bDzByTLioHw

Μέσα από τα ξωτικά και τις νεράιδες μάθαμε ότι υπάρχουν βιβλία για πολλά και διαφορετικά πράγματα. Στο συγκεκριμένο η ερώτηση ήταν: "Πού πάνε τα αστεράκια όταν βγαίνει ο ήλιος;"
Βιβλία λοιπόν υπάρχουν πάρα πολλά και διαφορετικά είδη ανάλογα με το τι γράφουν. Τα δικά μας για τι πράγμα μιλάνε; Αρχίσαμε λοιπόν να ταξινομούμε τα βιβλία μας (μερικά). Ετοίμασα διάφορες καρτέλες ανάλογες με το περιεχόμενο και τα παιδιά έπρεπε να βάλουν τα βιβλία στη σωστή καρτέλα. Τα βιβλία ήταν ενδεικτικά.











Την επόμενη μέρα συνεχίσαμε με την δική τους δανειστική βιβλιοθήκη. Είχα βγάλει φωτοτυπίες τα εξώφυλλα και έπρεπε να τα ταιριάξουν. Κατόπιν παρατήρησαν ότι είχα βάλει και αριθμούς. Έτσι έπρεπε να τα βάλουν στο ράφι με αριθμητική σειρά βλέποντας από τον κατάλογο που είχα κάνει.





Ο κατάλογός μου μετονομάστηκε σε "ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ" και απόκτησε καινούργιο εξώφυλλο.


Συνεχίζοντας μιλήσαμε για το ποιοι άνθρωποι είναι απαραίτητοι για να φτιάξουν ένα βιβλίο. Πώς λέγεται αυτός που το γράφει, αυτός που το ζωγραφίζει, αυτός που το τυπώνει κλπ.
Βλέποντας και των βιβλίο των επαγγελμάτων καταλήξαμε ότι  για να γίνει ένα βιβλίο χρειάζονται:


Μιλήσαμε για το εξώφυλλο και ποιες πληροφορίες παίρνουμε από αυτό. Τίτλο - Συγγραφέα. Κάναμε το δικό μας εξώφυλλο παίρνοντας ένα φύλλο εργασίας από το Kindykids.gr
http://www.kindykids.gr/worksheets/spring/674-fylla-ergasias-pagosmia-imera-paidikou-bibliou.html










Κάναμε σελιδοδείκτες για να τους πάρουν σπίτι. Τα πατρόν από εδώ
http://e-children.blogspot.gr/2012/10/blog-post_7.html#axzz44wPvjZ8D και από εδώ: http://edonipiagogeio.blogspot.gr/2012/04/blog-post.html

Αναλύσαμε τα δικαιώματα ενός αναγνώστη (μια καινούρια λέξη που μάθαμε)
και τους κανόνες που πρέπει να τηρούμε όταν διαβάζουμε ένα βιβλίο. Τους κανόνες τους πήρα από την Ανθή Ζήση από εδώ: http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2011/09/blog-post_26.html
Έτσι λοιπόν "Γιατί διαβάζουμε βιβλία;"

Η απόφαση που πάρθηκε ήταν να γίνουμε κι εμείς συγγραφείς και να γράψουμε ένα δικό μας βιβλίο. Σε επόμενη ανάρτηση και όταν το τελειώσουμε θα ανεβάσω το παραμύθι μας ολοκληρωμένο.

Τέλος κάναμε την αφίσα μας για την παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου και τη βάλαμε στην πόρτα μας.