Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

2η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Όπως και πέρσι, έτσι και φέτος γιορτάστηκε σε όλα τα σχολεία η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Η φετινή είχε τίτλο «Σχολικός Αθλητισμός – Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα».
 Στο πλαίσιο λοιπόν αυτό, μάθαμε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, πότε γίνονται, πώς ξεκίνησαν, τη σημασία που έχουν, το βραβείο του νικητή, ποιο είναι το σήμα τους και τι συμβολίζει κ.α. Είδαμε την τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας του 2004, το άναμμα των ολυμπιακών κύκλων μέσα από βιντεάκια του YouTube.

https://youtu.be/Vcr5lkQ7L48

https://youtu.be/Zfla6ZScIsI

Κατόπιν συζητήσαμε ότι δεν έχει σημασία η νίκη αλλά ο Αγώνας κι έτσι όλοι μπορούν να πάρουν μέρος ακόμη και άνθρωποι που έχουν προβλήματα υγείας ή δεν μπορούν να περπατήσουν και κινούνται με αναπηρικό καροτσάκι. Είδαμε το παρακάτω Power Point και φανταστήκαμε πώς θα ήταν να ήμασταν εμείς στη θέση τους.

https://pappanna.files.wordpress.com/2015/09/cf80ceb1cf81ceb1cebfcebbcf85cebccf80ceb9ceb1cebaceac-ceb1ceb8cebbceaecebcceb1cf84ceb1-ceb2ceb9cf89cebcceb1cf84ceb9cebaceae-cf80cf81.pdf


Μάθαμε κι ένα καινούργιο παιχνίδι το BOCCIA που παίζεται με άτομα με αναπηρία.


 https://www.youtube.com/watch?v=-q5X0DFqX14


Προσπαθήσαμε κι εμείς να μπούμε στη θέση αυτών των ανθρώπων και δοκιμάσαμε κι εμείς να το παίξουμε.Έδεσα τα πόδια των παιδιών για να μην μπορούν να κουνηθούν, πήραν από 5 κόκκινες και 6 μπλε μπάλες και έπρεπε να φτάσουν τη μπάλα τους πιο κοντά στην άσπρη (κίτρινη δική μας).











Στο τέλος δημιουργήσαμε την αφίσα μας.

Και όλα αυτά με "μειωμένο προσωπικό" λόγω ασθενειών.

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ-ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ

Από τις πρώτες δραστηριότητες είναι να μάθουμε το όνομά μας. Να το αναγνωρίζουμε ολόκληρο, να αναγνωρίζουμε το αρχικό του, να προσπαθήσουμε να το γράψουμε.
Έτσι λοιπόν κι εμείς αφιερώσαμε αρκετές μέρες σ' αυτές τις δραστηριότητες.

Βρίσκω το αρχικό μου γράμμα. 
Κρατώντας κάθε παιδί την καρτέλα με το όνομά του, προσπαθεί να βρει το αρχικό του γράμμα.


  Και αφού βρουν όλοι το δικό τους αρχικό, ώρα να το στολίσουμε.




Και τα κρεμάσουμε τα γράμματα στα μπαλόνια της τάξης.




Σημείωση: Επειδή η τάξη μας είναι πολύ μικρή και έχει μόνο 3 τραπέζια, για να μπορούν τα παιδιά να απασχολούνται στις ελεύθερες δραστηριότητες, έχω αριθμήσει τα τραπέζια και σε κάθε ένα κόλλησα εικόνες που δείχνουν ποια δραστηριότητα μπορούν να κάνουν στο συγκεκριμένο τραπέζι. Πλαστελίνη - ελεύθερη ζωγραφική - παζλ. Οι εικόνες είναι δανεισμένες από το blog της Ανθής Ζήση. 

Βλέπω την καρτέλα μου και προσπαθώ να γράψω το όνομά μου.




Με καπάκι σχηματίζω το όνομά μου. 
(Δε θυμάμαι από ποια συνάδελφο πήρα την ιδέα. Της ζητώ ταπεινά συγγνώμη).Κατόπιν γράφουμε πόσα γράμματα έχει το κάθε όνομα.




Αντιστοίχιση 
Μια καρτέλα εκτυπωμένη από το υπολογιστή και μια χειρόγραφη. Να βρουν και να συνδέσουν με κλωστή το όνομά τους.





Βάφω το όνομά μου, το κόβω και το κάνω παζλ. 








Ποιο όνομα κάνει μεγαλύτερο πύργο; 
Σε όμοια χρωματιστά τουβλάκια (μικρά) έγραψα τα γράμματα του κάθε παιδιού. Κατόπιν αυτά έπρεπε, βλέποντας την καρτέλα τους, να κάνουν τον πύργο με το όνομά τους. Έτσι έπρεπε μετά να βάλουμε στη σειρά τα ονόματα από τον πιο ψηλό πύργο στο πιο χαμηλό.

Του Παναγιώτη λοιπόν κάνει πιο μεγάλο πύργο, ενώ του Αλή τον πιο μικρό.