Τετάρτη, 21 Μαΐου 2014

ΕΚΛΟΓΕΣ - ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ

-Κυρία, γιατί έχουμε νούμερα έξω από το σχολείο;
-Γιατί είναι εκλογές βρε!
-Και τι είναι εκλογές;
-Κάτι που κάνουν οι μεγάλοι.
Κάπως έτσι ξεκινήσαμε να παίζουμε ένα παιχνίδι των μεγάλων που λέγεται "εκλογές"
1ο βήμα: Τι ξέρουν για τις εκλογές ή τι νομίζουν ότι είναι. Οι απαντήσεις τους εκπλήσουν.
2ο βήμα : Πώς θα το παίξουμε
Ξεκινήσαμε λοιπόν να μάθουμε τι είναι εκλογές και να παίξουμε κι εμείς το παιχνίδι των μεγάλων. Μιλήσαμε για την ψήφο, την κάλπη, την εφορευτική επιτροπή, το ψηφοδέλτιο, τους υποψηφίους, τον σταυρό, την καταμέτρηση. Πιο ενδεδειγμένος τρόπος κατανόησης και μάθησης είναι το παιχνίδι ρόλων. Έτσι θα κάνουμε κι εμείς εκλογές.
Πρώτα έπρεπε να δούμε τους υποψηφίους. Ήθελαν όλοι να είναι (λογικό μου ακούγεται). Γράψαμε λοιπόν στον υπολογιστή ένα ψηφοδέλτιο με όλα τα ονόματα των παιδιών.
 Έτσι έπρεπε ο καθένας να μας πει τη γνώμη του γιατί θέλει να είναι υποψήφιος και στη συνέχεια να μας δείχνει το όνομά του στο ψηφοδέλτιο.

 Κων/νος: Θέλω να με ψηφίσετε γιατί ξέρω πολλά πράγματα
 Εφέ: Γιατί είμαι καλός
 Μπεράτ: Καλός

 Στ. Ν: Γιατί νομίζω ότι ξέρω τα πάντα
 Στ.Π: Γιατί μπορώ να φτιάχνω τα πάντα στο σχολείο
Παν.: Γιατί φροντίζω τη μαμά και τον μπαμπά

Υπήρχαν παιδιά που δεν ήθελαν να πουν τη γνώμη τους και άλλα που δεν μπορούσαν. Κάποια είπαν τη γνώμη τους αλλά δεν ήθελαν να βγουν φωτογραφία όπως ο Δ. που είπε:
- Γιατί γράφω καλά.
Αφού ακούσαμε τις απόψεις των υποψηφίων ήρθε η ώρα να στηθεί η κάλπη. Ένα κουτί γλυκών έκανε τη δουλειά του και μια κουβέρτα στο κουκλόσπιτο έπαιξε το ρόλο του παραβάν.

Δύο άτομα θέλησαν να είναι εφορευτική επιτροπή. Να μοιράζουν δηλαδή τους φακέλους (μας ξέμειναν από τις εκλογές και ήταν αυθεντικά φάκελα εκλογών) και τα ψηφοδέλτια.





Οι υπόλοιποι μπήκαν στη σειρά και ο καθένας περνούσε μπροστά από το τραπεζάκι της επιτροπής, έπαιρνε το ψηφοδέλτιο και το φάκελο και στεκόταν στην ουρά περιμένοντας μέχρι να τελειώσει αυτός που ψήφιζε.


Μέσα στο παραβάν προσπαθούσαν να σημειώσουν με σταυρό αυτό το παιδί που ήθελαν, Μετά έκλειναν το αυτοκόλλητο και έβγαιναν έξω να το ρίξουν στην κάλπη.



3ο βήμα: Αποτελέσματα ψηφοφορίας
Όταν τελείωσε η όλη διαδικασία ήρθε η ώρα της καταμέτρησης για να δούμε ποιος εκλέχτηκε για πρόεδρος. Ένα παιδί σημείωνε έναν σταυρό στο όνομα του κάθε υποψηφίου και στο τέλος καταμέτρησε τους σταυρούς.

 Και η κάλπη έδωσε αποτέλεσμα: Πρόεδρος αναδείχτηκε ο Κων. με σημαντική διαφορά από τους υπόλοιπους (προνήπιο).